Wednesday, 25 May 2016

Essence : Prettifying lip oil ♥ 02 first help, pinky.

Dzisiaj miał być post o moich majowych nowościach kosmetycznych, ale moje ostatnie zamówienie internetowe dzisiaj jednak nie dotarło, więc postanowiłam swój żal przelać na produkt, który mnie totalnie rozczarował i czeka, aż o nim napiszę kilka słów i wyrzucę do kosza. 
Essence Prettifying lip oil ♥ 02 first help, pinky
W drogeriach pojawia się coraz wiecej tańszych odpowiedników/zamienników słynnego olejku do ust marki Clarins. Ja mam oryginał, więc mogę spokojnie "podróbki" do niego porównać. I tak jak olejek do ust Gosh jest bardzo podobny do olejku Clarins (konsystencja, działanie, uczucie na ustach), tak olejek do ust Essence nie ma z nim nic wspólnego. Jeśli chcecie wiedzieć dlaczego, zapraszam do dalszej części posta.
Essence Prettifying lip oil ♥ 02 first help, pinky
Producent deklaruje, że olejek zawiera olejek jojoba i ma lekką non-sticky formułę. Dostępne są trzy wersje "smakowe".
Essence Prettifying lip oil ♥ 02 first help, pinky
Olejek na pierwszy rzut oka wygląda na transparentny różowy błyszczyk. Ma poręczny tradycyjny dla błyszczyków aplikator. Konsystencja olejku jest gęsta, klejąca. Zapach to coś okropnego. Sztuczny i mdliście słodki. Dla mnie nie do przyjęcia. Olejek rozprowadza się na ustach bezproblemowo i jest na ustach bezbarwny.
Essence Prettifying lip oil ♥ 02 first help, pinky
Niestety jak dla mnie jest to zwykły klejący się bezbarwny błyszczyk. Na ustach jest wyczuwalny, klei się i zostawia w jamie ustnej chemiczny posmak. Mam wrażenie, że ten produkt pozostaje po prostu na ustach i w nie nie wnika. Żadnych właściwości pielęgnujących nie zauważyłam, ale ja nie mam problematycznych ust. Produkt mi na ustach po prostu przeszkadza. 
Essence Prettifying lip oil ♥ 02 first help, pinky
Ja wiem, że olejek Essence nie kosztuje wiele, zaledwie cząstkę ceny olejku do ust Clarins, ale w moim odczuciu jest on badzo nieprzyjemny w stosowaniu, głównie ze względu na zapach i smak. Jak dla mnie, nie jest to również olejek, tylko klejący błyszczyk. Nie tego się spodziewałam. Wyrzucam go bez żalu.

Znacie ten olejek? Albo jakiś inny "zamiennik" olejku Clarins? :)

Tutaj (nieciekawy) skład:
ARAFFINUM LIQUIDUM (MINERAL OIL), POLYBUTENE, DIISOSTEARYL MALATE, PENTAERYTHRITYL TETRAISOSTEARATE, ISOSTEARYL ISOSTEARATE, OCTYLDODECANOL, BUTYLENE/ETHYLENE/STYRENE COPOLYMER, ETHYLENE/PROPYLENE/STYRENE COPOLYMER, ISOPROPYL PALMITATE, SILICA DIMETHYL SILYLATE, SIMMONDSIA CHINENSIS (JOJOBA) SEED OIL, RICINUS COMMUNIS (CASTOR) SEED OIL, GLYCERYL CAPRYLATE, BHT, SODIUM SACCHARIN, PENTAERYTHRITYL TETRA-DI-T-BUTYL HYDROXYHYDROCINNAMATE, PARFUM (FRAGRANCE), HEXYL CINNAMAL, LINALOOL, LIMONENE, CITRONELLOL, EUGENOL, CITRAL, CI 15850 (RED 7 LAKE), CI 19140 (YELLOW 5 LAKE).


 

12 comments:

  1. Oj nie polubiłabym się z nim ;-) Z olejku Gosha jestem bardzo zadowolona. Nie znam Clarinsa, ale na szczęście nie kusi mnie - Gosh absolutnie wystarczy ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gosh i Clarins są bardzo podobne.Różnią się opakowaniem i alikatorem, a poza tym właściwości niemal identyczne :)

      Delete
  2. Nie znam tego, ani zamiennika.

    ReplyDelete
    Replies
    1. olejek Gosh czy Clarins jest warty uwagi, ale nie niezbędny :)

      Delete
  3. heh, może raz w życiu miałam bezbarwny błyszczyk... jako młódka ;) mam słabo napigmentowane usta i jak na nie coś nakładam, chcę koloru. i też nie lubię mocnego chemicznego zapachu/smaku w mazidłach do ust

    ReplyDelete
    Replies
    1. oj u mnie w liceum królował bezbarwny błyszczyk :) potem jakiś mleczny Bell z brokatem :D

      Delete
  4. Nie znam, ale po Twojej relacji to już nawet na niego nie spojrzę :/

    ReplyDelete
  5. Z takim składem wcale się nie dziwię, że nie ma właściwości pielęgnacyjnych. Nie skuszę się, bo olejków nie lubię, nawet tych prawdziwych, a co dopiero parafiny.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Niestety na opakowaniu nie jest podany skład. Znalazłam go dopiero na stronie producenta. Gdybym to doczytała w sklepie, to na pewno bym tego "olejku" nie kupiła ;)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...